وب‌نگاشته‌های شفیعی‌مطهر

بخشی از آثار،مقالات،سروده‌ها و تالیفات شفیعی‌مطهر

وب‌نگاشته‌های شفیعی‌مطهر

بخشی از آثار،مقالات،سروده‌ها و تالیفات شفیعی‌مطهر

انتشار مقالات،سروده‌ها و معرفی آثار و تالیفات سیدعلیرضاشفیعی‌مطهر

بایگانی

«آمونِ مقدّس» یا «قانونِ دادرس»؟

شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۵:۵۸ ق.ظ



 

هر پگاه نو با یک نگاه نو

 

#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(فرگرد 1082)

 

«آمونِ مقدّس» یا «قانونِ دادرس»؟ 

 

من مردمی را دیدم «سکون گریز» و «قانون ستیز»،

که تنها آن گاه «عُیون» و «قانون» را

با «اعتقاد» به «یاد» می آورند،

که با هم «درمی آویزند» و «می ستیزند»!

 در نگاه آنان ،قانون «خیزی برای کمین» است،نه «دستاویزی برای تمکین»!

قانون تا آن جا «شنُفته» و «پذیرُفته» می شود،

که تنها «سودِ من» را تامین کند،نه «سودای دُشمن» را .

قانون در نگاه اینان،«زار» است و «ابزار».

جامعه آن گاه می تواند از «عادت» بگذرد و به «سعادت» برسد، 

که «برترین عیار» و «بهترین معیار»،

 برای همه «فرادستان» و «فرودستان»،

نه «آمونِ مقدّس»،که «قانونِ دادرس» باشد.

 

#شفیعی_مطهر

 -------------------------------------------

آمون: ربّ النّوع خورشید در نزد مصریان قدیم

عُیون: جمع عین،شغل های بزرگ،کارهای بزرگ

آویز: جنگ،پیکار،نبرد،درآویختن با دشمن 

کمین: پنهان شدن به قصد دشمن یا صید و ناگاه به درآمدن،جای پنهان شدن

تمکین: قبول کردن و پذیرفتن ،فرمان کسی را پذیرفتن

سودا: معامله، داد و ستد،خرید و فروش،خیال و آرزو

زار: بد و خراب، نابسامان،شوریده و درهم

 

کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر

 https://t.me/amotahar

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۵
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی