وب‌نگاشته‌های شفیعی‌مطهر

بخشی از آثار،مقالات،سروده‌ها و تالیفات شفیعی‌مطهر

وب‌نگاشته‌های شفیعی‌مطهر

بخشی از آثار،مقالات،سروده‌ها و تالیفات شفیعی‌مطهر

انتشار مقالات،سروده‌ها و معرفی آثار و تالیفات سیدعلیرضاشفیعی‌مطهر

بایگانی

#طنزسیاهنمایی 786
سال خانه‌دارشدن تهرانی‌ها مشخّص شد!!

گفت: روزنامه «دنیای‌اقتصاد» نوشت:
▪️خانوارهای ایرانی با رقم درآمد سال ۱۴٠۲ و میزان پس‌اندازشان می‌توانند بعداز ۵۹ سال صاحب‌خانه شوند؛ این رقم اما برای تهرانی‌ها ۱۵۲ سال است.
▪️متوسّط درآمد خانوارهای شهری کشور در سال گذشته به رقم ۱۶۷ میلیون تومان رسید که با توجّه به متوسّط هزینه ۱۳۷ میلیون تومانی زندگی در ۱۴٠۲، ایرانی‌های ساکن در مناطق شهری توانستند حدود ۱۸ درصد درآمدشان را پس‌انداز کنند.
در تهران به رغم آن که درآمد متوسّط خانوارها در سال گذشته بیش از ۲ برابر سطح کشوری بوده، «ماراتن مسکن» ۱.۵ قرن طول می‌کشد.
▪️مسیر نجومی تا کلید خانه‌اول در تهران در سال ۱۴٠۱، به میزان ۱۱۲ سال بود و سال گذشته طولانی‌تر هم شد.

گفتم: یعنی یک زوج تهرانی برای خانه‌دارشدن باید 152 سال انتظار بکشد؟

گفت: آری!

گفتم: این که امکان ندارد!

گفت: من به یکی از مسئولان گفتم:

کسی که نمی‌تواند 152 سال عمر کند!،پاسخ قانع‌کننده‌ای به من داد!

گفتم: چه پاسخی داد؟

گفت: ایشان فرمودند: این دیگر مشکل خودشان است! این مشکل را باید خودشان با عزرائیل حل کنند!!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

شفیعی مطهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۷/۰۲
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی