وب‌نگاشته‌های شفیعی‌مطهر

بخشی از آثار،مقالات،سروده‌ها و تالیفات شفیعی‌مطهر

وب‌نگاشته‌های شفیعی‌مطهر

بخشی از آثار،مقالات،سروده‌ها و تالیفات شفیعی‌مطهر

انتشار مقالات،سروده‌ها و معرفی آثار و تالیفات سیدعلیرضاشفیعی‌مطهر

بایگانی

#طنزسیاهنمایی. 787

تمبر یادگاری ملکۀ ریاضی جهان


گفت: اخیراً آلمان یک تمبر یادگاری از ملکۀ ریاضی جهان چاپ کرده که افتخار جهان بشریّت است.

گفتم:چرا ما یک شخصیّت جهانی نداریم که با چاپ عکس او روی تمبرهای خود در جهان به او بنازیم؟

گفت: اتّفاقاً این استاد کم‌نظیر ریاضی و بانوی افتخارآفرین جهانی،ایرانی است!

گفتم: ایشان کیستند و چرا خودمان تمبر یادگاری او را منتشر نمی‌کنیم و در جهان به او نمی‌نازیم؟!

گفت:ایشان استاد کم‌نظیر ریاضی جهان، پروفسور زنده یاد مریم میرزاخانی است،که فقط به علّت بی‌حجابی در ایران چاپ نشد !!! به همین دلیل ارزش ریالی ندارد !!!
ولی برای تمام ایرانیان و مردم جهان ارزش معنوی بسیار دارد و همیشه در قلب و یاد همۀ دانشمندان و ریاضی دانان هست.

گفتم: این که دنیا به یک شخصیت علمی ایرانی بنازد و تمبر او را منتشر کند،ولی ما در داخل نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم، برای حیثیت ایران نیز زیان‌آور است.

گفت: من برای عدم تکرار این رویداد طرحی اندیشیدم و امشب آن را عملی می‌کنم.

گفتم: چه طرحی؟

گفت: فردا عمّۀ من برای یک عمل جرّاحی عازم خارج است. امشب یک عکس با مقنعه و چادر و پوشیه از او می‌گیرم،که اگر بعداً چهرۀ مشهوری شد و خواستند تمبری از او در ایران چاپ و منتشر کنند،من عکس محجوب او را داشته باشم!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

شفیعی مطهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۷/۰۵
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی