وب‌نگاشته‌های شفیعی‌مطهر

بخشی از آثار،مقالات،سروده‌ها و تالیفات شفیعی‌مطهر

وب‌نگاشته‌های شفیعی‌مطهر

بخشی از آثار،مقالات،سروده‌ها و تالیفات شفیعی‌مطهر

انتشار مقالات،سروده‌ها و معرفی آثار و تالیفات سیدعلیرضاشفیعی‌مطهر

بایگانی

#سیاهنمایی 27 توجیه دزدی و اختلاس!

پنجشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۰۵:۳۳ ق.ظ

یاهنمایی/27 توجیه دزدی و اختلاس!

 #سیاهنمایی/27

توجیه دزدی و  اختلاس!


گفت: یک ﺿﺮﺏ ﺍﻟﻤﺜﻞ ﭼﯿﻨﯽ ﻣﯿﮕﻪ :

ﺍﮔﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﮐﺴﯽ ﺭﻭ ﯾﮏ ﻭﻋﺪﻩ ﺳﯿﺮ ﮐﻨﯽ ، ﺑﻪ ﺍﻭﻥ ﻣﺎﻫﯽ ﺑﺪﻩ،

ﻭﻟﯽ ﺍﮔﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﯾﮏ ﻋﻤﺮ ﺳﯿﺮﺵ ﮐﻨﯽ، ﺑﻬﺶ ﻣﺎﻫﯽ ﮔﯿﺮﯼ ﯾﺎﺩ ﺑﺪﻩ .

ﯾﮏ ﺿﺮﺏ ﺍﻟﻤﺜﻞ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻣﯿﮕﻪ :

اﮔﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍهی ﮐﺴﯽ ﺭﻭ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﺳﯿﺮ ﮐﻨﯽ، ﺑﻪ ﺍﻭﻥ ﺩﺯﺩﯼ ﯾﺎﺩ ﺑﺪﻩ!

ﺍﮔﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯽ هفت جد و آبادشو ﺳﯿﺮ ﮐﻨﯽ، ﺑﻬﺶ ﺭﺍﯼ ﺑﺪﻩ !

گفتم: این که توهین به همۀ مُنتخبان مردمه!

گفت: البتّه بعضی هاشون! 

گفتم: آیا کسی که نماز و روزه بجا میاره،مگه ممکنه دزدی کنه؟

گفت:‎ در کلیسا، جک از دوستش ماکس می پرسه:

«فکر می کنی میشه هنگام دعا کردن سیگار کشید؟»

ماکس میگه: «چرا از کشیش نمی پرسی؟»

جک نزد کشیش میره و می پرسه: 

«می تونم وقتی در حال دعا کردن هستم، سیگار بکشم.»

کشیش پاسخ می ده: «نه، پسرم، نمیشه. این بی ادبی است.»

جک نتیجه رو برای دوستش ماکس بازگو می کنه.

ماکس میگه: «تعجّبی نداره. تو سوالت رو درست مطرح نکردی. بذار من بپرسم.»

ماکس نزد کشیش میره و می پرسه :

« وقتی در حال سیگار کشیدنم می تونم دعا کنم؟»

کشیش مشتاقانه پاسخ می ده: «مطمئناً، پسرم.مطمئناََ‌»!!

حالا امروزی تر:
-کسی که نماز می خونه و روزه می گیره ، می تونه اختلاس و دزدی کنه؟ 

- نه! به هیچ وجه!

- کسی که اختلاس و دزدی می کنه، می تونه نماز بخونه؟ 

- بله مطمئناً!

‌گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟

#شفیعی_مطهر

کانال رسمی تلگرام گاه گویه های مطهر

  https://t.me/amotahar

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۲۲
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی