وب‌نگاشته‌های شفیعی‌مطهر

بخشی از آثار،مقالات،سروده‌ها و تالیفات شفیعی‌مطهر

وب‌نگاشته‌های شفیعی‌مطهر

بخشی از آثار،مقالات،سروده‌ها و تالیفات شفیعی‌مطهر

انتشار مقالات،سروده‌ها و معرفی آثار و تالیفات سیدعلیرضاشفیعی‌مطهر

بایگانی

#طنزسیاهنمایی. 180 سواد یا.....؟

شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۰، ۰۵:۲۹ ق.ظ

#طنزسیاهنمایی. 180

سواد یا.....؟

گفت: یکی از مسئولان در برنامه زنده تلویزیونی وقتی می خواست سال نو را تبریک بگوید ،گفت:سال 13400را تبریک می گویم!!

گفتم: خب،این هم از بی سوادی است.

گفت: مشکل تنها بی سوادی نیست! وقتی در گزینش ها رابطه به جای ضابطه می نشیند،این گونه افراد به میز و مقام می رسند.

می گویند یک چوپان باسواد با یک چوپان بی سواد گفتگو می کردند. باسواد از بی سواد پرسید: تو گوسفندانت را چطوری می شماری؟

بی سواد پاسخ داد: سرهایشان را می شمارم ،می فهمم چند تا گوسفند دارم.

باسواد گفت: وقتی آدم سواد ندارد،این طوری گوسفندانش را می شمارد.

بی سواد پرسید:تو که سواد داری چطوری می شماری؟

باسواد گفت:من چون ریاضیات خوانده ام اول دست ها و پاهایشان را می شمارم. سپس آن عدد را بر چهار تقسیم می کنم. آن وقت تعداد گوسفندان به دست می آید!! فقط یک مشکل دارم!

بی سواد پرسید:چه مشکلی؟

باسواد گفت: یکی از گوسفندانم یک پا دارد!!ولی هر چه بین گوسفندان می گردم،آن را پیدا نمی کنم!

بی سواد پرسید: چطور فهمیدی یک پا دارد؟

باسواد گفت: وقتی دست ها و پاها را می شمرم،عدد 125 می آید. آن را به چهار تقسیم می کنم،جواب مسئله درمی آید سی راس گوسفند سالم و یک گوسفند یک پا!!!

گفتم: باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

#شفیعی_مطهر

کانال رسمی ندای مطهر

https://t.me/nedayemotahar

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۲۸
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی