وب‌نگاشته‌های شفیعی‌مطهر

بخشی از آثار،مقالات،سروده‌ها و تالیفات شفیعی‌مطهر

وب‌نگاشته‌های شفیعی‌مطهر

بخشی از آثار،مقالات،سروده‌ها و تالیفات شفیعی‌مطهر

انتشار مقالات،سروده‌ها و معرفی آثار و تالیفات سیدعلیرضاشفیعی‌مطهر

بایگانی

#طنزسیاهنمایی.731 چه شده ارز که مات‌اند همه تاجرها....

پنجشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۴:۵۲ ب.ظ

#طنزسیاهنمایی.731

چه شده ارز که مات‌اند همه تاجرها....

گفت: آیا یادت می‌آید زمانی آقایی در نماز عید فطر تهران این گونه ابیات را رجزخوانی می‌کرد؟

چه شده ارز که مات‌اند همه تاجرها

‏نرخ مسکن چه شده آه از دل مستأجرها؟

گفتم: لابد قیمت ارز ناگهانی و پرشی گران شده بوده.

گفت: وقتی این به اصطلاح اشعار را در نماز عید فطر می‌خواند، قیمت دلار ۷ هزار تومان بود! ‏

اگرچه اعتراض‌ش به حق در نظر می‌آمد، اما این زاری‌های ساختگی و مداوم، نه از سرِ دل‌سوزی

مردم، بل‌که برای خوش‌آمدِ اهلِ قدرت بود تا شبه‌اشعارش قالب و فاکتور شود!

گفتم: حالا احتمالاً با توجّه به نرخ تازۀ دلار با سوزوگداز بیشتری می‌خواند!

گفت: حالا دلار ۶۴ هزار تومان است؛ چیزی قریب به ۱۰ برابر! و این آقا گویی قدرت تکلّم‌ش را از

دست داده! جیک نمی‌زند و صرفاً مشغول دلقک‌بازی و شیرین‌کاری در تلویزیون ظاهر می‌شود!

گفتم: در تلویزیون چه می‌کند؟

گفت:او با دلقک‌بازی می‌کوشد مثلاً نشاط را به ملّت تزریق کند!تا سیاه‌نمایی‌های ما بر مردم

تاثیر نگذارد و باور کنند معیشت‌شان رو به قلّۀ پیشرفت است و جیبِ خالی‌شان، خالی نیست؛

این «خطای دید» است که عملاً به «مسبّب وضع موجود» و «سیاه‌نمای عالی» بدل شده.

(با بهره گیری از این منبع @mostafafaghihi)

گفتم: چرا از او نمی‌خواهند حالا که دلار حدود ده برابر شده بیاید و شعر تازه‌ای در این باره بخواند؟

گفت: شاید در محاسبات ذهنی خود ایشان دلار گران نشده؟!!

گفتم: مگر چنین چیزی ممکن است؟

گفت: چرا که نه! رئیس یک دیوانه‌خانه روزی جمعی از دیوانگان را جمع کرد و به آنان گفت:

یک پرسش از شما می‌پرسم. هر کس درست پاسخ دهد،او را با جایزه‌ای ارزشمند آزاد می‌کنم.

او سپس گفت:

ما پنج عدد نان سنگک خریدیم .هر عدد نان 5 هزار تومان. جمعاً چقدر باید به نانوا بپردازیم؟

همه به یکدیگر نگاه کردند و یک‌صدا گفتند:نمی‌دانیم!

تنها یک نفر گفت: من پاسخ بدهم؟

رئیس گفت: بگو!

او گفت: 25 هزار تومان!

رئیس دست او را گرفت و به بالای سن برد و از همه خواست او را تشویق کنند.

سپس از او خواست شیوۀ محاسبۀ پاسخ خود را برای دیگران توضیح دهد تا همه یاد بگیرند.

او توضیح داد: پاسخ این پرسش خیلی آسان است. امروز دوشنبه است. من 2 را با 5

جمع کردم شد 25 !!

گفتم:باز هم #سیاهنمایی کردی؟!

شفیعی مطهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۳۰
سید علیرضا شفیعی مطهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی